Škovroňky.cz

Youtube kanál Rajče

Never ending story called HULIN

Divím se sama sobě, že se ještě divím. Vlastně, se ani tak moc nedivím, ale výborně bavím. Tohle, už mě totiž nemůže rozházet. Pro nezasvědcené- do Brna jezdím už pátým rokem. Ano je tomu tak, je už to celá řada let na trati Ostrava-Brno. Výborné vlakové spojení, bez přestupu, s vlaky první třídy té nejvyšší kvality, které se honosí pojmenováním rychlík. Nemám statistiku toho kolik studentů se na této trase přepravuje každý týden (škoda, že tu není Tadej), ale mým optickým prozkoumáním této záležitosti je to vééééélice mnoho. Asi právě proto, že studenti mají u ČD tolik výhod na trase domov-škola, zde ezdí tyto výborné vlaky. Ale já si nestěžuju, jsme mladí a já se moc ráda tulím. Opravdu. Hlavně s cizími lidmi v uličce nejsmradlavějšího a nejhlučnějšího vlaku ve střední Evropě kam si v čase výluk nemůžete udělat rezervaci.

Hulín je to město s obyvateli okolo 7 tisíc, ale přechodné bydliště tu má další xyz násobek. A proto díííík, že zde jsou aspoň záchody. Rozumněj… vyjedeš si tak z Brna dodržuješ pitný režim… v luxusní autobusové dopravě, která slouží jako náhradní pochopitelně záchod není…. na nádraží v Hulíně je standartně nefunkčí a ty tam klepes kosu na nástupišti celých 30 minut, než přijede vlak, aby se dodržel jízdní řád (,a proto přijíždíme do Ostravy s klasickým minimálně 5 minutovým zpoždením) To už i na mě , nevyčura, je někdy moc. Kdyby aspoň ten ubohý architekt, který navrhoval nádraží v Hulíně tušil na jaký nápor lidí má ty peróny stavět. Snad mu teď nikdo nesype popel na hlavu za to, že se na nástupišti musíme tulit jak tučňáci na kře. A co si budem….. aspoň je tepleji :D

Chtěla bych také velice poděkovat správě silnic a dálnic za to, že stav našich dálnic je stále v havarijním stavu a je zde stále co opravovat a zužovat obzvláště v místech, kde mají ČD trasu své náhradní dopravy. Aspoň člověk sedí v teple busu a nemrzne ve vyfukově Hulíně, kde to vítr opravdu umí vohulit!

Jen by mě opravdu, ale opravdu upřímně zajímalo CO na těch kolejích opravují pořád a pořád, obzvláště v semestru.

Co mě ovšem udivuje, že tohle může ještě někoho vytočit? Já už jsem se k tomuto faktu zcela adaptovala. Přijde mi to jen víc než směšné, že si pořád hrajem na to, jak tady vše výborně funguje a tohle je pouze výjimečná situace. Mít červený trikot tak prohlásím: ,,Aspoň mají lidi práci!!!!!!”

Co mě na tom jediném těší, že si ČD nezasedly jen na ubohé Ostravaky, ale trasa Brno- Vídeň není o moc lepší. Minulý týden jsem si takhle frčela zase do Innu. Lístek jsem měla koupený naprosto stejný na EC do Břeclavi, na EC do Vídně a na RJ do Innu. Vlak do Břeclavi jel z Prahy- 10minut zpoždění (na přestup máte 9), modlíte se, aby to ještě nenarostlo.

S 12 minutovým zpoždením vyskočíte z vlaku v Břeclavi a zjistíte, že vlak do Vídně má 20 minut zpoždění. Ufffff. Tento vlak chudáček vyjížděl z Varšavy, takže se celým nádražím v Břeclavi dokolečka dokola rozeznívala hláška: ,,Omlouváme se za zpoždění, které vzniklo na straně druhého státu!” Pochopitelně, jen hoďme všechnu špínu na Poláky chudáky, kteří s tím beztak nemají nic společného.

Vlak si to přifičí a nabírá další zpoždění, protože se musí přepojit lokomotiva. Zajímavý je fakt, že do Vídně přijíždíme se zpožděním 5 minut. Čím to asi bude??? Také bych ráda podotkla, že v těchto dvou ECčkách jsem seděla na zemi v uličce a pak dokonce na ještě lukrativnějším spotu a to před záchodem. Je vidět, že Pražáci nemají močáky zvyklé na neustálé výluky v Hulíně, protože jejich frekvence použávání toalet byla nad míru šílená.

Ani tato cesta mě nerozhodila, koupila jsem si Almdudler, sladký preclík a spokojeně se usadila do Rail Jetu ve směru do Innu. Není nad pohodlí OEBB.